tisdag 18 mars 2014

Leksaker för stora och små



Idag kom ett efterlängtat paket från Jollyroom. Man kan säga som så att jag inte fort nog kunde ta mig hem. Förutom diverse filtar, och annat förhållandevis ointressant som min sambo klickat hem, innehöll paketet även en LÅDBIL! Hade bestämt mig för en gul bärgningsbil i plåt. Visst blev grabben glad när jag kom hem med ett stort paket, men om vi tävlar i vem som hade störst leende tror jag att jag vinner med hästlängder!

Snabbt var jag och lillen framme med sax för att öppna. Medan han lekte med frigoliten och försökte sitta i bilen innan den ens fått hjul på sig, var jag i full gång med att skruva ihop lådbilen. Nu står den här, blänkande och fin, i lägenheten. Det regnar och är mörkt ute. Var lite osäker på om lillen skulle kunna trampa än (då den är för 3-5-åringar), men det gick. Med lite övning kommer han susa fram snart. Förhoppningsvis utomhus och inte inne i lägenheten. Tror inte min sambo blir överförtjust om hemmet snart är täckt av diverse skador och märken efter en livlig racerförare som tycker det är apkul att köra in i saker. Kanske borde jag vaddera lägenheten.

Härligt med leksaker som passar både stora och små! (Ja, jag kommer försöka köra den när han gått och lagt sig. Oavsett om min bak får plats i lådbilen eller inte!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar